WAVIN

Een unieke en gedurfde campagne om merkbekendheid, aanwezigheid en merkherinnering te stimuleren. En iedereen ervan te overtuigen dat Wavin de perfecte match is.

project
& client
Get to know Wavin.

Wavin levert effectieve oplossingen voor essentiële behoeften van het dagelijks leven: een veilige distributie van drinkwater en gas, duurzaam beheer van regenwater en afvalwater, energie-efficiënte verwarming en koeling van gebouwen, elektro, telecom en industriële toepassingen. Kunststof leidingsystemen zijn daar een belangrijk onderdeel van. Ze zijn Europees marktleider en hebben meer dan 25 vestigingen in Europa.

get in touch

Klant
Wavin

Deliverables

Branding, video, marketing, design, content.


Group 169
problem
& goal
Probleemstelling

Wavin wil een positief imago en top-of-mind awareness creëren bij de klanten van FACQ, een van de grootste Belgische B2B-groothandels voor sanitair, verwarming en hernieuwbare energie. Maar er is alleen een klein probleem. De producten van Wavin zijn nog niet verkrijgbaar bij FACQ. Om ze hiermee te helpen gingen wij aan de slag met een online- en offline account based marketing campagne. Gericht op het creëren van zichtbaarheid en awareness. 

 

Doelstellingen

De campagne is gericht op het vergroten van naamsbekendheid, aanwezigheid en merkherinnering bij beide doelgroepen: Wavins (potentiële) klanten en FACQ's besluitvormers. Uiteindelijk verwachten we door positiviteit te verspreiden, aanwezig te zijn en een goede indruk te maken de kans op een partnerschap met FACQ positief te beïnvloeden. Dat doen we door FACQ rechtstreeks aan te spreken op een persoonlijke manier, eerst anoniem en daarna via Walter. Wie Walter is? Dat lees je zo! Naast de persoonlijke manier zorgen we er ook voor dat leads begeleid worden naar een landingspagina die iedereen overtuigt dat zij de perfecte match zijn.

get in touch
Group 162
DSC01702 8
DSC01702 9
solution
& approach
Be my valentine?

Wavin weet hoe belangrijk het is om geliefd te zijn bij (potentiële) klanten. Om hen hun liefde en waardering te tonen bedachten we een campagne die op Valentijnsdag gelanceerd werd. We noemden het... The perfect fit!

Voor deze marketingcampagne introduceerden we een nieuwe medewerker in de Wavin Family. De charismatische en altijd vriendelijke... Walter! Onze Perfect Fit Manager. Tijd om Walter tot leven te brengen en Wavin top of mind te krijgen bij FACQ beslissers. Door design, video en marketing te combineren ontwikkelden we een unieke en pakkende campagne.

get in touch
IMG_2185 2
IMG_2187
IMG_2174-min
IMG_2191
de kracht
van video
We begonnen in Brussel waar we meerdere korte video's uitbrachten om onze doelgroep te bereiken. Deze video's introduceerden het personage 'Walter' en lieten de unique selling points van Wavin zien.
Daarna hebben we het doelpubliek verkleind, zodat we ons op 12 belangrijke mensen konden richten. Zoals elke geliefde op Valentijnsdag, stuurden we hen een doos heerlijke pralines. Volledig anoniem. Maar daar stopten we niet. We bleven teasen. De volgende dag parkeerden we een busje voor hun hoofdkantoor. Uiteraard volledig in de 'Perfect Fit'-stijl, zodat ze het niet konden missen als ze uit het raam keken.  
En alsof dat nog niet genoeg was, stuurden we ook nog een wafelkraam hun kant op om alle FACQ-medewerkers te voorzien van heerlijke Belgische wafels. Nadat hun magen tevreden waren, was de laatste stap van de campagne een persoonlijke video, speciaal gemaakt voor de geselecteerde groep van 12 mensen. Deze video werd als privébericht via LinkedIn verstuurd en gaf een samenvatting van alles wat Walter had gedaan om hun aandacht te trekken. get in touch
converterende
landingspagina
We creëerden een landingspagina waar we vertellen waarom Wavin de perfecte fit is. Specifiek ontworpen om te informeren en te overtuigen. Met gepersonaliseerde messaging van Walter geven we uitleg over het concept en de manier van denken. De unique selling points van Wavin werden zorgvuldig uitgewerkt en gepresenteerd om de doelgroep van waardevolle inzichten te voorzien. Dat alles om te bewijzen dat Wavin de perfecte match is. We zorgen ervoor dat we de doelgroep aanzetten tot actie met sterke call-to-actions. get in touch
Group 170
locatiegebonden
campagne
Always the perfect fit

We creëerden ook een meer algemene imago versterkende boodschap. Om potentiële klanten te inspireren en informeren over Wavin en haar merkwaarden. We wilden de naamsbekendheid vergroten door aanwezig te zijn en het merkverhaal van Wavin te vertellen zonder een directe commerciële oproep tot actie. Voorbeelden waren: 'Bouwen aan leefbare en liefdevolle plekken?' en 'Innovatieve oplossingen voor Heating & Cooling?'. Wavin: altijd de perfecte match.

 

Online en offline aanwezigheid

Naast de account based campagne creëerden we ook een image building campagne voor social media, Google display, out of home abris en youtube bumpers. Om meer exposure te genereren, de juiste boodschap over te brengen en te werken aan die positieve mindset. De combinatie van deze platformen werd gekozen om de stem van Wavin te laten horen. Op elk touchpoint. Met communicatie gericht op wat waardevol is voor Wavin. Volledig passend bij hun merkverhaal en doel.

get in touch
Group 171
results
& benefits
Wavin x Wirelab: een perfect match

We versterkten de naamsbekendheid, aanwezigheid en merkherinnering van Wavin bij beide doelgroepen: Wavin's (potentiële) klanten en FACQ's beslissers. Door het creëren van gepersonaliseerde messaging creëerden we het perfecte Valentijnsgeschenk voor FACQ. Het liefdesverhaal wordt vervolgd, want onze crush lijkt een beetje verlegen. Betekent dit dat we indruk hebben gemaakt? We wachten af!

get in touch

READY FOR THE NEXT LEVEL?

Wij bouwen next level merken door een mix van strategie, branding, ontwikkeling en digital marketing.